علت بزرگ شدن شکم وراههای جلوگیری از آن
لينک هاي وب

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه تربیت بدنی ناحیه چهار و آدرس tarbiatbadani4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شکم، با ازدیاد انباشتگی چربی های در این ناحیه بزرگ می شود و برای اینکه این ناحیه از بدنتان را کوچک کنید ، باید چربی های این ناحیه را به حرکت در بیاورید تا به مرور زمان چربی های بدن تان کم شود و شکمی صاف داشته باشید.
همانطور که از اسمش مشخص است چربی های شکمی فقط در ناحیه شکم شما انباشته می شوند و البته این آمار در بین آقایان نسبت به خانم ها بسیار بیشتر است
در آقایان این چربی های در شکم و همچنین قسمت بالایی شکم انباشته می شوند و در خانم ها علاوه بر شکم در نواحی مانند باسن ، ران نیز انباشته شدن چربی را داریم .کوچک کردن شکم در خانم ها و آقایان متفاوت است .در ابتدا به کوچک کردن شکم در خانم ها می پردازیم :زنان به دلیل سیستم خاص بدن و هورمون هایی که دارند ، تجمع چربی هایشان بیشتر در نقاط و قسمت های پایینی بدن شان می باشد : ( نواحی شکم ، باسن و ران )
با ذکر این نکته که : خانم ها بعد از یائسگی به دلیل تغییرات خاصی که در هورمون هایشان اتفاق می افتد ، تجمع چربی در ناحیه شکمشان بیش از حد افزایش می یابد به همین دلیل خانم های یائسه باید مواظب افزایش وزن خود باشند و به طور مداوم ورزش کنند .آقایان بین سنین 30-40 اولین برجستگی های را در شکم خود احساس می کنند ، یعنی اولین تجمع و انباشتگی چربی از این سنین آغاز می شود .
شکم خود را اندازه بگیرید :
همیشه شکم تان را با یک متر اندازه بگیرید . اندازه ی دور کمر در خانم های نباید بیش از 80 سانت باشد و اندازه ی دور کمر آقایان نیز نباید بیش از 94 سانت باشد .
در بعضی که اندازه ی دور کمرشان بیش از این مقدار می باشد عوامل متابولیک ، ناراحتی های قلبی - عروقی ، و... وجود دارد .

چربی شکمی بسیار خطرناک است :
امروزه شاید بسیاری از افراد تنها به دلیل جنبه زیبایی فورم و شکل هیکل خود به دنبال کوچک کردن سایز دور کمرشان باشند اما از نظر پزشکی ، چربی شکمی می تواند علائمی از ظهور پوکی استخوان ، دیابت ، ناراحتی های قلبی – عروقی، چربی خون، کلسترول ، تری گلیسیرید ، دیابت و ... باشد.پس اگر تا کنون فقط به دنبال جنبه ی زیبایی این امر بودید از خطرات این امر نیز آگاه شده اید .
اگر با اندازه گیری دور کمر در خانم ها رقمی بالاتر از 88 نشان داده شود و در آقایان رقمی بالاتر از 102 ، حتما باید یک تست قلب بدهید زیرا احتمال اینکه شما به بیماری قلبی مبتلا باشید زیاد است .
با چه روشی شکم بزرگم را کوچک کنم ؟
چربی های ناحیه شکم را باید با صبر و حوصله بیشتری از بین ببرید و البته بستگی به میزان انباشتگی این چربی ها دارد .
دستورهای طلایی :
* بین وعده های اصلی غذایی ، میان وعده های کم حجمی را قرار دهید تا از گرسنگی بیش از حد شما به هنگام صرف غذای اصلی جلوگیری کنند .* میوه ، سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید .
* به مرور زمان مصرف نشاسته را کاهش دهید زیرا بیشترین انباشتگی چربی از مصرف نشاسته منشا می گیرد .
* از مصرف غذاهای پر چرب اجتناب کنید .
* معمولا افراد با شروع رژیم های غذایی به طور ناخودآگاه به خود تلقین می کنند که مدام گرسنه هستند ، این حس را از خود دور کنید زیرا گرسنگی شما را چند برابر می کند و باعث می شود که رژیم غذایی تان را نیمه کاره و بدون هیچ گونه نتیجه مثبتی رها کنید .
حرکات فیزیکی و ورزشهایی که باید انجام دهید .*برای اینکه چربی های مستحکم ناحیه شکم را از بین ببرید باید هفته ای سه مرتبه و هر بار به مدت یک تا یک و نیم ساعت ورزش مداوم داشته باشید .
* شما همین طور می توانید در حین کوچک کردن شکمتان حرکاتی را نیز که باعث ماهیچه ای شدن شکمتان می شود انجام دهید ولی باید صبور باشید اگر خواهان شکمی صاف و زیبا هستید . چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.
افزایش دور کمر آقایان بیش از ۱۰۲ سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از ۸۹ سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.
پس برای رهایی از آن لطفاً به نکات زیر توجه بفرمایی:
۱- چربی شکم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:
اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شکم او همچنان وجود دارد.
پس باید خیلی پشتکار داشته باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.
۲ـ تنها راه درمان چربی شکم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است که چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو کمک می‌کنند.
۳ـ ماساژ موضعی چربی های شکم، اگر همراه با رژیم و تحرک اصولی باشد، منجر به کاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.
۴ـ به غیر از چربی شکمی، یکی از بزرگ ترین مشکلات این منطقه که منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شکم است که منجر به جلو آمدگی شدید شکم، حتی با کوچک ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است که فعالیت های روزمره هیچ کدام عضلات شکم را در گیر نمی کنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار کشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا کاهش می یابد.
پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شکم هستید، حتماً با ورزش هایی که بر روی عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقویت کنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شکم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممکن است روی چربی شکم اثری نداشته باشد.
اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شکم را تقویت نکنید، ممکن است اصلا از ظاهر شکم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شکم را زشت می نماید.
در نهایت باز هم تاکید می کنم که حوصله داشته باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتکار داشته باشید و عجله نکنید.

ده روش کوچک کردن شکم

متخصصان معتقدند که نفخ معده را به راحتی می توان برطرف کرد. ورم موقت معده که گاهی اتفاق می افتد باعث بزرگ شدن شکم می شود و قابل برطرف شدن است مگر این که علت نفخ، بیماری هایی مانند بیماری کبدی و یا قلبی باشد.
به نوشته «webmd» و به گفته متخصص غدد و محقق درمان چاقی مفرط در موسسه مایوکلینیک، این که نفخ به علت تراکم مایعات به وجود می آید یک باور نادرست است زیرا معده تنها قسمتی از بدن نیست که مایعات تراکم پیدا می کند. بلکه در قسمت های دیگر نیز آب تجمع پیدا می کند. پس علت تجمع نفخ که ناراحتی ایجاد می کند چیست؟


متخصصان معتقدند که علت های متعددی وجود دارد. از حساسیت به مواد غذایی گرفته تا یبوست، در این مطلب به چند روش جلوگیری از نفخ معده اشاره می کنیم.

۱ - از یبوست جلوگیری کنید.
مصرف کم فیبر، مایعات و فعالیت جسمی می تواند یبوست ایجاد کند که در نتیجه باعث نفخ معده می شود. برای جلوگیری از آن کارشناسان مصرف روزی ۲۵ گرم فیبر توسط زنان و ۳۸ گرم توسط مردان را توصیه می کنند که شامل غلات سبوس دار، میوه، دانه، میوه مغزدار و سبزیجات است. علاوه بر آن سعی کنید روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بخورید و ۵ روز در هفته هربار ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۲ - آلرژی به گندم و یا حساسیت به لاکتوز را مشخص کنید.
این ۲ ماده نفخ آور است اما باید توسط پزشک تشخیص داده شود بیشتر مردم این نوع ناراحتی ها را بدون مراجعه به پزشک تشخیص می دهند و فرآورده های سالم لبنی و غلات سبوس دار را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. شاید کاهش مقدار مواد غذایی مشکوک و یا جایگزینی و مصرف آن با غذاهای دیگر به رفع این مشکل کمک کند. در خصوص فرآورده های لبنی از پنیر و یا ماست که مقدار کمی لاکتوز دارد استفاده کنید.

۳ - از سریع خوردن پرهیز کنید.
سریع خوردن غذا بدون این که خوب بجوید باعث قورت دادن هوا و نفخ معده می شود. غذا خوردن باید حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید که هضم غذا از دهان شروع می شود و با جویدن بیشتر می توانید نفخ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری است. بررسی ها نشان داده که هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد.

۴ - از مصرف بیش از حد نوشابه های گازدار پرهیز کنید.
این نوع نوشیدنی ها حتی انواع رژیمی آن ها می تواند منجر به گیر افتادن گاز در معده شود. به جای آن آب معدنی با طعم لیمو، پرتقال، خیار بخورید و یا مصرف روزانه نوشیدنی های گازدار را کاهش دهید. چای نعناع برای کاهش و تسکین نفخ معده نیز موثر است.

۵ - آدامس جویدن را به حداقل برسانید.
جویدن آدامس باعث وارد شدن هوا و در نتیجه نفخ معده می شود. اگر عادت به جویدن آدامس دارید آن را با خوردن آب نبات های سفت که دیر آب می شوند و میوه و سبزی های پرفیبر جایگزین کنید.

۶ - مراقب مواد غذایی و نوشیدنی های بدون قند باشید.
اغلب افراد به علت مصرف بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی های بدون قند به نفخ معده دچار می شوند. متخصصان مصرف تنها ۲ تا ۳ وعده مواد غذایی و یا نوشیدنی در روز را توصیه می کنند.

۷ - نمک را محدود کنید.
مواد غذایی آماده سرشار از نمک و میزان پایین فیبر است که هر دو ایجاد نفخ می کند. هنگام خرید مواد غذایی آماده و کنسرو به محتویات آن توجه کنید.

۸- مصرف حبوب و سبزی های نفاخ را کاهش دهید.
اگر به خوردن حبوب عادت ندارید، با خوردن سبزی هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با نفخ مواجه خواهید شد. این کار به این منظور نیست که آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید بلکه آن ها را کم کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به ترکیبات عادت کند.

۹ - به وعده های غذایی کوچک تر رو بیاورید.
به جای ۳ وعده غذایی کامل به وعده های متعدد و کوچک تر بپردازید این کار باعث می شود علاوه بر جلوگیری از نفخ، میزان قند خون و گرسنگی نیز کنترل شود. بنابراین به ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

۱۰- مواد غذایی و نوشیدنی های برطرف کننده نفخ مصرف کنید.
تحقیقات نشان داده چای نعناع، زنجبیل، آناناس، جعفری و ماست حاوی باکتری مفید است و در کاهش نفخ نقش دارد این ها مواد غذایی سالمی است که در صورت مصرف درست در برطرف کردن نفخ به شما کمک می‌کند.

متخصصان بر این باورند که قرص های رونده و پرهیز از خوردن برای رفع نفخ و یا کاهش وزن توصیه نمی شود.

هر چند افراد به طرق مختلف وزن خود را کاهش می دهند محققان می گویند انجام دادن ورزش شکم در طول روز عضلات شکم را تقویت می کند. تقویت عضلات شکم به شخص ظاهر لاغرتر با عضلات قوی و حالت بدنی بهتر می دهد.

1.        آشنایی با سادهترین نرمشهایی که چربی شکم را میسوزانند

عضلات شكم شما،از ۴ گروه عضله تشكیل شدهاند: عضله مستقیم شكمی،عضلات مورب داخلی و خارجی و عضله عرضی شكم. این چهار گروه عضله،با همدیگر، از تنه شما حمایت میكنند و در حركات متنوعی مانند خم كردن تنه به جلو یا عقب، راست یا چپ، بالا بردن و پائین آوردن كمر و تنه بر روی زمین، شركت میكنند.
عضله مستقیم شكمی كه مسئول نزدیك كردن تنه به لگنتان است در بالا به استخوان جناغ و دندههای پنجم تا هفتم شما میچسبد و در پائین به قسمتی از استخوان لگن شما كه در جلو قرار گرفته است و پوبیس نام دارد میچسبد. عضلات مورب داخلی و خارجی، همانطور كه از اسمشان برمیآید بصورت مورب از كناره دندهها تا استخوان پوبیس كشیده شدهاند و مسئول خم كردن تنه شما به راست و چپ و حركات چرخشی تنه هستند. و در آخر عضله عرضی شكم در زیر عضلات مورب بصورت عرضی قرار گرفته است و به شما كمك میكند تا شكمتان را سفت كنید و به درون بكشید و همچنین در بازدم نیز به شما كمك میكند.
حركت اول:
۱-۱ به پشت دراز بكشید. یك زانوی خود را خم كنید بهصورتی كه كف آن پا بر روی زمین باشد. پای دیگرتان را بر روی زمین كشیده نگه دارید. سپس آرنجهای خود را بالای سرتان خم كنید و بدون اینكه دستانتان را در هم قفل كنید، كف دستهایتان را پشت سرتان بگذارید. مهرههای گردن خود را خم نكنید.
۱-۲ سعی كنید با منقبض كردن عضلات شكم و به خصوص عضله مستقیم شكمی و همزمان با بازدم تنه خود را بالا بكشید. حركت را به این صورت آغاز كنید كه در ابتدا مهرههای گردن خود را به جلو خم كنید تا چانهتان كمی به قفسه سینهتان نزدیك شود،سپس با فعال كردن عضلات شكم،شانهها و سپس پشت خود را از روی زمین بلند كنید و خود را بالا بكشید بطوری كه حداقل یك زاویه ۰۶ درجه بین زمین و كمرتان بوجود بیاید. وقتی كه به قله حركت رسیدید، چند لحظه توقف كنید،سپس به آرامی به حالت شروع باز گردید. این حركت در ابتدا برای شما مشكل خواهد بود ولی نباید این اشتباهات شایع را مرتكب شوید:
اشتباه: خم كردن بیش ازحد گردن بطرف جلو. برای جلوگیری از این اشتباه تصور كنید كه یك پرتقال بین چانه و گردن شما قرار گرفته است، این فاصله را در انجام حركت حفظ كنید.
اشتباه: آوردن آرنجها به جلو. برای اصلاح این اشتباه به یاد داشته باشید كه آرنجهایتان را نباید ببینید، یعنی دور از میدان بینایی شما باشد.
اشتباه: نگه داشتن نفس. برای اصلاح این اشتباه،بر بازدم هنگام مرحله بالا كشیدن خود، تمركز كنید.
حركت دوم:
۲-۱ به پهلو دراز بكشید و زانوانتان را ۰۹ درجه خم كنید. آرنج خود را درست زیر شانهتان قرار دهید و تنهتان را از زمین بلند كنید و به آرنجتان تكیه كنید سپس به آرامی و بدون اینكه كمرتان را به بالا خم كنید با استفاده از عضلات مورب شكمی لگن خود را همزمان ودر راستای تنهتان از زمین بلند كنید .
۲-۲ این حالت را بطوری كه تنه و پاها و گردنتان در یك امتداد باشند به مدت ۰۱ تا ۵۱ ثانیه حفظ كنید و سپس به آرامی به روی زمین برگردید.
اشتباه: به پائین خم كردن كمر. برای اصلاح این اشتباه، عضلات با سن و شكم خود را همزمان منقبض كنید تا راستای مناسب حفظ شود.
اشتباه: خم كردن گردن به بالا یا پائین.
وقتی كه حسابی در این حركت قوی شدید، برای سختتر كردن حركت،پاهای خود را كامل باز كنید و بجای زانوها بر روی پاشنه پایتان بلند شوید.
حركت سوم:
۳-۱ مجددا به پشت دراز بكشید، زانوی چپ خود را خم كنید و كف پای چپ را بر روی زمین قرار دهید. پای راست خود را از مفصل ران به میزان ۰۹ درجه یا حتی بیشتر بالا بیاورید.
۳-۲ دستهای خود را كنار تنهتان بر روی زمین در حالت كشیده نگه دارید. سپس همزمان با خم كردن پای راست بر روی شكمتان بهصورت مورب، سر و گردن و شانهتان را از زمین بلند كنید و چند لحظه صبر كنید و سپس به حالت شروع برگردید و در حركت بعد پاهای خود را جابهجا كنید.
اشتباه: استفاده از دستها و بازوها به عنوان تكیهگاه برای انجام حركت. برای اصلاح این اشتباه میتوانید بازوهایتان را ریلكس كنید، دستهایتان را بر روی سینهتان بگذارید و یا كف دستها را رو به بالا قرار دهید.
اشتباه: نگه داشتن نفس. باز هم به یاد داشته باشید كه هنگام انجام حركت، نفس خود را به آهستگی بیرون بدهید.
حركت چهارم:
۴-۱ بر روی پشت خود دراز بكشید، رانهای خود را بالا بیاورید و زانوهایتان را ۰۹ درجه خم كنید. یك باندكشی در دستان خود بگیرید و آن را بر روی رانهای خود كمی بالاتر از زانوها بگذارید. دستان خود را بهطرف خارج از پاهایتان هل بدهید بهطوری كه كف دستانتان در حالی كه باندكشی را گرفتهاند، بهطرف زمین باشند. سر و گردن و شانه و پشتتان را بر روی زمین ریلكس كنید.
۴-۲ عضلات شكم خود را منقبض كنید، زانوهایتان را بهطرف صورتتان بكشید و همزمان شانهها و پشتتان را از زمین بلند كنید،با هر بار انجام این حركت،دستهایتان را كه باندكشی را محكم گرفتهاند بهطرف بیرون از بدنتان فشار دهید. سعی كنید تا شانهها و گردنتان را ریلكس كنید و آرنجهایتان را بهصورت كشیده قفل نكنید. ۰۱ تا ۵۱ ثانیه صبر كنید و سپس به حالت شروع برگردید و حركت را مجددا شروع كنید.
اگر مبتدی هستید:
۳ بار در هفته حركات را به این صورت انجام دهید كه هر حركت را ۰۱ تا ۵۱ بار تكرار كنید و سپس یك دقیقه استراحت كنید و ۰۳ بار این كار را برای هر حركت تكرار كنید.
اگر آمادگی بدنی بیشتری دارید:
۳ بار در هفته حركت را ۴ یا ۵ بار انجام دهید و در هر سری، حركت را ۰۲ تا ۵۲ بار تكرار كنید. در فواصل هر سری هم میتوانید ۲ دقیقه استراحت كنید.

1.      ورزش هایی برای کوچک کردن شکم و پهلو

 

برای کوچک کردن شکم وباسن چه رژیمی پیشنهاد می کنید؟

باسلام برای کاهش چربی خون جه خوراکیهایی توصیه می کنید ؟
برای کوچک کردن شکم وباسن چه رژیمی پیشنهاد می کنید؟

خوراکی ها می توانند کلسترول مضر خون (LDL) را کاهش و کلسترول مفید خون(HDL) را افزایش دهند و نیز مانع اکسیداسیون LDL و در نتیجه کاهش صدمه به عروق شوند.این ها دقیقاً همان مواردی است که داروهای شیمیایی کاهنده ی چربی خون انجام می دهند.
خوراکی های مختلف مکانیسم اثرهای متفاوتی دارند. به طور مثال “جو” با کاستن ذخایر اسیدهای صفراوی در روده ها سبب کاهش چربی خون می شود، یا آنتی اکسیدان ها با به دام انداختن LDL های اکسید شده به تنظیم چربی خون کمک می کنند.
نمونه خوراکی های کاهنده کلسترول بد خون: سیب، جو، هویج، سیر، گریپ فروت، سبوس، لوبیای سویا، گردو و بادام می باشد.

*کوچک کردن شکم نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد، بخصوص اگر نقاطی از شکم نسبت به کاهش چربی مقاوم باشند و به ‌راحتی لاغر نشوند.
ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ‌کدام از این روش‌ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.
تنها یک شیوه مفید برای لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغری وجود دارد که به شرح زیر است:
اجرای یک رژیم صحیح و علمی + انجام ورزش‌های هوازی+ حرکات ورزشی مربوط به شکم+ بلند کردن وزنه.
اولین چیزی که باید بدانید این است که لاغر کردن فقط یک قسمت از بدن غیرممکن است. با رژیم و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می‌گیرد و تمام قسمت‌های بدن لاغر می‌شوند و قسمتی از بدن که سریع‌تر چاق می‌شود، به ‌همان نسبت دیرتر از سایر قسمت‌های بدن لاغرمی‌شود. این مسئله به ساختمان ژنتیکی افرد مربوط است؛ مثل رنگ چشم، رنگ مو و…، یعنی نمی‌توان آن را تغییر داد. مثلاً در یک فرد ران‌ها چاق‌‌تر از سایر قسمت‌ها و در فرد دیگری باسن چاق تر است و هنگام لاغر شدن این قسمت‌ها دیرتر لاغر می‌شوند.
در خانم‌ها نقاطی از بدن که نسبت به کاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوهاست.
بعضی افراد چاق تصور می‌کنند با انجام ورزش‌های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می‌توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می‌دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می‌کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی‌کند.
بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی‌رود، زیرا تا وقتی‌که کاملاً ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید. البته این پیاده‌‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.
برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.
البته انجام ورزش، بدون رژیم غذایی نتیجه ی لازم را نخواهد داد. افراد چاقی که می‌خواهند شکم خود را لاغر کنند، علاوه بر ورزش باید رژیم غذایی هم داشته باشند. ولی افرادی که وزن مناسبی دارند و فقط شکم‌شان چاق است، باید با ورزش شکم خود را لاغر کنند.
اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از کالری باشد که می‌سوزانید، حتی با ورزش هم، چربی‌ها‌ی زائد آب نمی‌شوند. شما می‌توانید بجای ۲یا ۳ وعده غذایی در روز، ۵ وعده غذایی کوچک بخورید، یعنی غذای خود را به جای ۳ وعده خود را در ۵ وعده تقسیم کنید، ولی پرخوری نکنید. بیشتر، مواد غذایی طبیعی کم‌چربی و کم‌شیرین را مصرف کنید مثل میوه، سبزی، نان سبوس‌‌دار، شیر و لبنیات کم‌چربی و گوشت کم‌چربی. مصرف مواد نشاسته‌ای را کاهش دهید.
اگر رژیم غذایی اصولی و علمی نباشد، باعث کاهش آب بدن می‌شود و بعد از توقف رژیم، وزن کاهش یافته دوباره برمی‌گردد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:54 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

mouse code

كد ماوس